понедельник, 15 декабря 2014 г.

Використання інтерактивних форм навчання на уроках правознавства та позакласних заходах

Тема уроку №26: Де і як можуть працювати неповнолітні
Мета уроку:  Ознайомити учнів з трудовими правами неповнолітніх; навчити
                       складати резюме, заяву про прийом і звільнення з роботи. Виховувати
                       шанобливе ставлення до суспільно-корисної праці, підвищувати
                       рівень правосвідомості учнів.
Обладнання: 1) Конституція України;
                       2) Кодекс законів про працю України
Тип уроку:    комбінований


1.Перевірка раніше вивченого матеріалу:
1) Що таке трудовий договір?
2) Що таке трудова книжка?
3) Заробітна плата?
4) Яку можна розірвати трудовий договір?
5) Як організувати власний бізнес?
2.Мотивація навчальної діяльності учнів
ПЛАН:  1) Законодавство про працю неповнолітніх
               2) Законодавчий захист дітей від експлуатації
3. Сприймання і осмислення нового матеріалу
1. У законодавстві про працю зазначено, що діти не можуть працювати на рівні з дорослими.
Завдання 2 с 124 – методом «навчаючи-вчуся»:
- Які пільги законодавство надає неповнолітнім?
·        прийом на роботу з 16 років, за письмовим дозволом батьків – з 15 років, у вільний від навчання час – з 14 років;
·        обов’язків медичний огляд;
·        заборона праці на важких роботах і роботах з шкідливими умовами праці, на підземних роботах, підіймання і переміщення речей, маса яких вище граничної норми ( для хлопців 16 років – не більше 12 кг);
·        забороняються нічні роботи, в святкові дні і надурочні;
·        робочий час від 16 до 18 років – 36 годин на тиждень, від 15 до 16  - 24 год.;
·        зарплата працівникам молодше 18 років у розмірі повної тривалості роботи, неповнолітнім, які працюють у вільний від навчання час – пропорційно відпрацьованому часу або від виробітку;
·        працівникам молодше 18 років щорічна відпустка надається тривалістю 31 календарний день в зручний для них час;
·         звільнення неповнолітніх тільки за згодою комісії у справах неповнолітніх
Завдання 3с 126  - обговорення
2. Завдання 4  с 126
       Кількість дітей, які бажають працювати перевищує кількість робочих місць  → шукають роботу без укладення трудового договору → втрачають захист  трудового законодавств.
 Ст.150 ККУ, Памятка с 127 – коментоване читання.
4. Формування узагальнених умінь і навичок
1) Що нового ви дізнались на сьогоднішньому уроці?
2) Завдання 2, 3 с 128

5. Домашнє завдання: тема 20, с123-128


Тема уроку №34: Підсумково-узагальнюючий урок за темою «Твої орієнтирі у адміністративному  і кримінальному праві»

Мета: Поглибити, систематизувати та узагальнити знання і вміння учнів з теми, розвивати вміння аналізувати і розв’язувати правові ситуації, формувати власну позицію щодо поведінки в ситуації взаємодії з правоохоронними органами

Базові поняття й терміни: судове слідство, потерпілий, підозрюваний.

Обладнання:    1) Конституція   України   
                            2) Кримінальний   кодекс   України                                                                                                     
Тип уроку: систематизації і узагальнення знань, умінь і навичок, контроль оцінювання знань
І. Організаційний момент уроку
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
1. Яку тему ми закінчили вивчати?
Сформулюйте завдання на сьогоднішній урок
ІІІ. Систематизація і узагальнення знань, умінь і навичок
На дошці – робота з поняттями на відповідність
1) Етапи судового слідства: судові дебати, обговорення справи, касація останнє слово підсудного, апеляція, винесення вироку,
2) До неповнолітніх за вчинений злочин може бути застосовано:                                     До неповнолітніх не може бути застосовано:
штраф
180 годин громадських робіт по 3 години на тиждень
виправні роботи на 6 місяців з відрахуванням із заробітку 10% у доход держави
арешт на 30 днів
позбавлення волі на 15 років
конфіскація майна
довічне позбавлення волі
позбавлення військового, спеціального звання
обмеження волі
Фронтальне опитування (розминка)
 - Що таке адміністративне право?
- Які правопорушення називаються адміністративними?
- Коли настає адміністративна відповідальність?
- За які адміністративні проступки несуть відповідальність неповнолітні? (с. 136)
- Що таке злочин? В чому його відмінність від проступку?
- Коли настає кримінальна відповідальність?
- За які види злочинів несуть відповідальність неповнолітні?
- Що таке презумпція невинуватості?
Робота в групах (аналіз ситуацій): с163 підручника О.І. Пометун 
 (с. 187 підручника).
1. Проаналізуйте пропоновану вам ситуацію, обговоріть її в групі.
2. Запропонуйте, як слід її розв’язати.
Оцінювання відповідей.
ІV. Робота з тестами
V. Домашнє завдання
1. Підготувати повідомлення про юридичні професії (юрист, адвокат, прокурор, слідчий, суддя, нотаріус, юрисконсульт)

                                         Урок у 5 – 6 класі
Тема:  Міжнародна конвенція про права дитини
Мета   – Поглибити знання учнів про права дитини.
-         Ознайомити учнів з нормативно правовими актами щодо прав дитини.
-         Сприяти формуванню правової свідомості, виховувати високу правову культуру.
 Тип уроку  Урок практикум
Обладнання  Конституція України, Конвенція про права дитини у плакатах, відео казок та мультфільмів, роздатковий матеріал, презентація про порушення прав дитини, відеоролик «Абетка прав дитини»
Учитель
   Ви вже знаєте, що були часи, коли дітей узагалі не сприймали як повноцінну особистість і не зважали на їх потреби.   Дітям було нелегко, не було законів, які б оберігали їхнє життя. Пройшло не одне тисячоліття, поки люди не зрозуміли, що діти потребують особливої уваги. Довгі роки на дітей не звертали уваги й нарешті у 1924 році в Женеві прийняли перший документ про потреби дітей – Декларацію прав дитини.
    Міжнародна Організація Об’єднаних Націй, що була створена у 1945 році, стала на захисті дітей. До неї увійшли 150 країн світу, які не тільки приймають міжнародні закони, але й намагаються їх контролювати.
     У 1959 році була прийнята Декларація про права дитини,а в 1982 році ООН проголосила Конвенцію про права дитини. Права викладені в Конвенції набувають сили тільки в тих державах, які підписали цей документ та зобов’язались їх виконувати. Україна, з набуттям незалежності, також підписала цю Конвенцію у 1991 році.
   На жаль, сьогодні є країни, в яких права дітей порушуються, та наша країна прагне, щоб у її юних громадян було щасливе дитинство. Та не завжди це виходить, тому що ми самі часто порушуємо права інших. Упевнитись у цьому нам допоможуть казки уривки з яких ви сьогодні подивитесь.
    Сьогодні наш урок пройде у формі гри. Для цього ви повинні розділитись на дві команди методом жеребкування.( діти по черзі беруть листочки на яких зображені кольорові кульки та згідно кольору займають свої місця).
На дошці розміщені плакати з правами дитини згідно Конвенції.
Включається відеоролик «Абетка прав дитини»
Завдання командам: Лідери команд отримують набір карток на яких написані права дитини. Під час перегляду уривку казки чи мультфільму діти повинні,використовуючи картки, сформувати вірну відповідь.
1.     Казка «Золотий ключик»  назвіть усіх персонажей, які скоювали порушення прав дитини. (Карабас Барабас, Кіт Базіліо, Лисиця Аліса).
2.     Які тварини в цій казці виконували роль правоохоронних органів? (Собаки)
3.     Які права дитини  були порушені при затриманні Буратіно? (Йому не дозволили говорити)
4.     Казка Г.К. Андерсена «Дюймовочка» Які злочини були вчинені проти Дюймовочки? (Утримання під замком, примушення до одруження).
5.     Російська народна казка «Колобок» . яке порушення учинив Колобок? (Без дозволу пішов з дому)
6.     Яке право Колобка було порушено і ким? (Право на життя всіма звірами, а Лисиця вчинила злочин)
7.     Казка «Попелюшка» Які права Попелюшки були порушені?
( Приниження гідності та примус до праці)
8.     Казка  Г.К. Андерсена «Гидке каченя» Яке право каченяти було порушено? ( Право на рівність незалежно від походження)
Крім прав у кожної дитини є ще й обов’язки.
Давайте звернемо увагу, що ж таке обов’язок?
 Обов’язок — це те, що ви повинні ро­бити, щоб бути корисними собі та оточуючим.
Найголовніші обов'язки:(Вивішуються на дошці)
         Старанно вчитися
         Дотримуватись правил школярів
         Поважати старших, батьків, учи­телів
         Дбати про своє здоров’я
         Оберігати природу і пам’ятки куль­тури
Останнє питання до команд.
9.     Які обов’язки не виконували герої казок.( Не слухали батьків, залишали домівку без дозволу, не хотіли вчитися,не берегли своє здоров’я,  дуже рано намагалися стати дорослими).
Наші старшокласники провели соціальне опитування серед дітей школи і зробили висновки, які ви зараз побачите в презентації.
Учитель  Ще багато прикладів можна приводити, але нам час підбивати підсумки та для цього треба виконати ще одне завдання. Скласти текст висновку
Лідери команд отримують конверти в яких знаходяться висновки. Команда відкриває конверт і складає листочки за смислом, а потім зачитує висновки.
 ( Визначаються переможці)



1 комментарий:

  1. Интересный урок для 5-6 классов. С помощью сказок происходит социализация учеников.

    ОтветитьУдалить